مهندسی صنایع در خانه تکانی

از جایی شنیده بودم که تنها یک مادر می تواند هم دانشمند هم فیلسوف هم مخترع هم مکتشف  و هم شاعر باشد.

یک مادر به راحتی می تواند مخفی ترین غصه ها را از نگاه فرزندش بخواند. می تواند با بدترین مواد اولیه خوش مزه ترین غذای دنیا را درست کند. با ساده ترین جملات احمقانه ترین اشتباهات فرزندش را برای بزرگ ترین فلاسفه توجیه کند و بهترین شعرهای دنیا را می توان از چشم های نگران مادر خواند.

اما طی چند روز اخیر متوجه شدم که بهترین مهندسین صنایع هم همان مادران هستند که به طور کاملا نا خواسته به تمام فنون و تکنیک های این رشته آشنایی دارند.

مثلا کایزن یا بهبود مستمر:اگر در روز اول خانه تکانی 4 ساعت کمک کردید روز دوم باید 6 ساعت کمک کنید روز سوم 10 ساعت روز چهارم 15 ساعت روز پنجم 25 ساعت.

روز اول یک پنجم وسایل دور ریخته می شود روز دوم سه پنجم روز سوم بقیه ی وسایل و روز چهارم یک پنجم وسیله ی جدید وارد خانه می شود و الی آخر...

کنترل کیفیت:بخش کنترل کیفیت مادران بسیار پیشرفته و حساس است به طور مثال :یک لکه روی دکمه sکیبورد جا مانده . لباس هشتم داخل کمد اتاق خوب آویزان نشده. یکی از دانه های لوستر گرد گیری نشده و...

MIS:مادران کاملا با سیستم اطلاعات مدیریت آشنایی دارند و خود آنها به عنوان مدیر ارشد اطلاعات کلی را در اختیار مدیران اجرایی می گذارند و به عنوان ناظر نهایی نتیجه ی کار را بررسی می کنند.

شش سیگما: مادران به طور کلی سعی در کاهش نوسانات و خرابی ها در فر آیند خانه تکانی را دارند. از این رو تمرکز بیشتری بر روی افراد بی دقت و خراب کار جهت کاهش دوباره کاری دارند. پس هیچ راه فراری نیست...

لجستیک (مدیریت جریان):مادران به عنوان یک logistician حرفه ای وظیفه ی طراحی ،نحوه ی اجرا،کنترل و افزایش بهره وری کلیه فرآیندها را به عهده دارند. البته بیشتر در حد نظارت.

یکی از مهم ترین اصول خانه تکانی مخلوطی از تریز و فنگ شو مرتبط با چیدمان منزل (تغییر دکوراسیون) است که همه با آن آشنایی دارند.

تکنیک های دیگری مثل pmbok،کنترل پروژه،مهندسی ارزش و...بود که توضیحش خارج از حوصله ی شماست.

((((فک کنم الان کاملا متوجه شدین این چند وقت چی به سر من اومده . امیدوارم توجیه خوبی برای کم کاریم بوده باشه .عرض دیگه ای نیست.))))

لحظه های بهاری تون پر از شور و خوشی و خنده

 


نظرات شما عزیزان:

malihe
ساعت10:25---19 فروردين 1393
جالب بود
ممنون


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط